Vaše dítě začíná projevovat větší zájem o to, co se děje kolem něho. Otáčí okamžitě hlavu za známými hlasy a zkoumá věci, které je zajímají, delší dobu než dříve.
DÍTĚ OVLÁDÁ POHYBY
Dítě se rychle stává pohyblivějším a je jím většinou schopno se pomocí rukou překulit do sedu. Vleže na břiše zjišťuje, že ho kopání posunuje,většinou nejprve dozadu. Jestliže se rozzlobí, že se nemůže dostat tam, kam chce, příliš mu nepomáhejte. Můžete ho v jeho úsilí podpořit tím, že hračku položíte téměř na dosah, nebo mu zapřete chodidla dlaněmi, aby se mělo při lezení o co opřít. Jestliže ho zdvihnete a přemístíte tam, kam chce, nenaučí se, jak toho dosáhnout samo.
Schopnost dítěte dosáhnout a uchopit je stále přesnější a vy mu můžete pomoci tyto dovednosti zdokonalit tak, že budete klást předměty do nejrůznějších směrů. Tyto dovednosti si může procvičovat i na předmětech zavěšených nad postýlkou nebo ohrádkou. Brzo bude schopno držet předměty v dlaních a předávat si je z jedné ruky do druhé. Můžete jeho schopnosti rozvíjet tak, že mu budete podávat dvě hračky najednou, aby je muselo uchopit oběma rukama. Jestliže mu podáte chrastítko, zatřeste s ním, aby se po něm ihned natáhlo a snažilo se vytvářet stejný zvuk jako vy.
Dítě se viditelně dychtivě zajímá o vše, co se děje kolem něho, a pohybuje hlavou a očima všemi směry, v nich se něco děje. Pozorně sleduje, co dělátei když je to na druhé straně místnosti. Jeho oči se nyní pohybují zároveň, takže jestliže vaše dítě šilhá ( jedním okem stále dovnitř a jedním stále ven), měla by jste se poradit s očním specialistou
jestliže dítě upustí hračku ve svém zorném úhlu, bude ji sledovat, dokud nedopadne. Hračky padající vně zorného pole bude ignorovat a zapomene na ně.
Vaše dítě je velmi upovídané a povídá si pro sebe i pro ostatní zpěvavým hlasem pomocí samohlásek kombinovaných s jednou či dvěma souhláskami. SMěje se, usmívá a výská si při hře s patrným potěšením. Zlost a nespokojenost dává najevo hlasitým křikem.
INTELIGENCE
Stanovení IQ dítěte v raném věku je velmi obtížné a testy motorického vývoje, které lze použít k vyhodnocení IQ v prvním roce věku, většinou neodpovídají pozdějším výsledkům. Inteligence je ovlivněna řadou faktorů včetně vhodné stimulace, zdraví a výživy, stejně jako společenskými aspekty, mezi něž patří například chudoba. Svou úlohu hrají i nejrůznější traumata. V této fázi vývoje dítěte můžete podporovat jeho fyzický, společenksý a intelektuální růst tím, že je budete vychovávat v podnětném prostředí a budete si s ním hodně hrát, číst a mluvit.
Důležité mezníky Vaše dítě již může umět:
|
Článek vyšel na serveru MIMINET.CZ.
Adresa článku je: http://www.miminet.cz/clanek_tisk.php?id_rubriky=3&id_clanek=73